The conceptual dimensions of technical diversity in the works of Joseph Kosuth

  • Dr. Kareem Mohsen Ali Sameer Al Kabi . جامعة سومر / كلية التربية الأساسية
Keywords: :(Dimension, concept technology, technical diversity)

Abstract

The current research aims to identify the conceptual dimensions of technical diversity in the work of Joseph Kosuth, and to achieve the aims of the research, the researcher selected an intentional sample with three models and analyzed it according to the descriptive analytical approach, and reached a set of results, including: 1- Technical diversity in the works of the artist (Kosuth) brought about a conceptual dimension represented by changing the nature of artistic works not only in terms of the methods of their formation, but also in the methods of artistic presentation. 2- The technical diversity in the artist's works (Kosuth) represents a bridge between art and society, through the use of raw materials and raw materials that make up artistic works from the community's environment itself. Conclusions: 1- Conceptual works are an integral part of everyday life. 2- The conceptual dimensions of the technical diversity in the works of the artist (Kosuth) represent the beginning of a global artistic style that glorifies the verse of preparation in exchange for the mockery of the plastic traditions.

References

1. آل وادي، علي شناوة، والحسيني، عامر عبد الرضا (2011): التعبير البيئي في فن مابعد الحداثة، ط1، مؤسسة دار الصادق، بابل.
2. أمهز، محمود (1996): التيارات الفنية المعاصرة، ط1، شركة المطبوعات للتوزيع والنشر، بيروت.
3. أمهز، محمود (1981): الفن التشكيلي المعاصر (التصوير)، دار المثلث للتصميم والطباعة والنشر، بيروت.
4. البستاني، فؤاد افرام (د. ت): منجد الطالب، دار المشرق، ط 3، بيروت.
5. جبران، مسعود (د. ت): رائد الطالب، دار العلم للملايين، بيروت.
6. الجرجاني، علي بن محمد الشريف (1996): كتاب التعريفات، ط1، مكتبة لبنان، بيروت.
7. علوش ، سعيد (1985): معجم المصطلحات الادبية المعاصرة ، ط1 ، دار الكتب اللبناني ، بيروت ، وسوشبرس.
8. غربال, محمد شفيق (1959): الموسوعة العربية الميسّرة، دار الشعب ومؤسسة فرانكلين للطباعة والنشر، القاهرة.
9. فراي، ادوارد (1990): التكعيبية، ترجمة: هادي الطائي، دار المأمون للترجمة والنشر، بغداد.
10. فلية، فاروق عبده، والزكي، احمد عبد الفتاح (2004): معجم مصطلحات التربية لفظاً واصطلاحاً، دار الوفاء لدنيا الطباعة والنشر، الاسكندرية.
11. لالاند، أندريه (2001): موسوعة لالاند الفلسفية، المجلد الثالث، ط2، تعريب: خليل احمد خليل، منشورات عويدات، بيروت – باريس.
12. مدكور، ابراهيم (1983): المعجم الفلسفي، الهيئة العامة لشؤون المطابع الاميرية، القاهرة.
13. المنجد في اللغة والاعلام (1986)، دار المشرق، ط20، بيروت، لبنان.
14. مونرو، توماس (1972): التطور في الفنون ج3، ت: عبد العزيز توفيق ومحمد ابو درة، القاهرة.
15. نوبلر، ناثان (1987): حوار الرؤية، ط1، ترجمة: فخري خليل، دار المأمون للترجمة والنشر، بغداد.
16. وهبة, مجدي وكامل المهندس (د.ت), معجم المصطلحات العربية في اللغة والأدب, ط2، مكتبة لبنان, بيروت.
17. http://www.askart.com/AskART/interest/base_essay.aspx?id=82&glossary=1&pg=style
18. https://www.fotoartbook.com/?p=19801
Published
2021-12-02
How to Cite
., D. K. M. A. S. A. K. (2021). The conceptual dimensions of technical diversity in the works of Joseph Kosuth. Al-Qadisiyah Journal For Humanities Sciences, 24(3(2), 108-122. Retrieved from https://journalart.qu.edu.iq/index.php/QJHS/article/view/410
Section
Articles