The trend towards e -learning in light of the Corona pandemic
Abstract
The study aims to learn the trend towards e -learning under the Korona pandemic. The number of members of the sample reached (200) male and female students who were chosen in the simple random way with equal distribution. For the purpose of measuring this goal, the direction scale was built towards e -learning, and the researchers have extracted the research tool conditions for analyzing paragraphs, honesty and stability. The most important results of the study indicate that university students trends towards e -learning are negative, and there are no differences between males and females in the direction towards e -learning.
References
• جابر, جابر عبد الحميد ومحفوظ, سهير أنور والخليفي, سبيكة (1991) علم النفس البيئي, القاهرة: دار النهضة العربية.
• سلامة، عبد الحافظ (2007) علم النفس الاجتماعي. ط1، دار اليازوري. عمان، الاردن.
• الشريف, محمد حارب (2016): اتجاهات طلبه جامعه شقراء نحو التعليم الإلكتروني, مجلة كلية التربية, جامعة الازهر. العدد (١٦٨)، الجزء الثالث.
• الشناق, قسيم محمد ودومي, حسن علي أحمد (2010): اتجاهات المعلمين والطلبة نحو استخدام التعلم الإلكتروني في المدارس الثانوية الأردنية, مجلة جامعة دمشق- المجلد (٢٦), العدد (١+٢).
• الضالعي, زبيدة عبدالله علي صالح (2017): اتجاهات الطلبة وأعضاء هيئة التدريس نحو التعليم الالكتروني في جامعه نجران. المجلة الدولية التربوية المتخصصة المجلد (٦), العدد(١٢).
• عبد العاطي, حسن البائع محمد (2006): تصميم مقرر عبر الانترنت من منظورين مختلفين البنائي والموضوعي وقياس فاعليته في تنمية التحصيل والتفكير الناقد والاتجاه نحو التعليم القائم على الإنترنيت لدى طلاب كلية التربية جامعة الاسكندرية, رسالة دكتوراه غير منشورة, كلية التربية, جامعة الاسكندرية.
• عودة، احد سليمان (1985): القياس والتقويم في العملية التدريسية المطبعة الوطنية، اربد.
• منصور، طلعت (1985) دراسات تجريبية في الاتجاهات النفسية نحو البيئة في الكويت، مجلة العلوم الاجتماعية, جامعة الكويت, العدد (2), المجلد (13).
• الهاجري, ماجدة (2013): اتجاهات الهيئة التدريسية والطلاب نحو تطبيق التعليم الإلكتروني دراسة ميدانيه بوزارة التربية بدوله الكويت. المرحلة الثانوية, الهيئة العامة للتعليم التطبيقي والتدريب, الكويت.
Copyright (c) 2022 Al-Qadisiyah Journal For Humanities Sciences
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
1. The Authors submitting a manuscript do so on the understanding that if accepted for publication, copyright of the article shall be assigned to Al-Qadisiyah Journal For Humanities scinces (QJHS), University of Al-Qadisiyah as publisher of the journal.
2. Copyright encompasses exclusive rights to reproduce and deliver the article in all form and media, including reprints, photographs, microfilms and any other similar reproductions, as well as translations. The reproduction of any part of this journal, its storage in databases and its transmission by any form or media, such as electronic, electrostatic and mechanical copies, photocopies, recordings, magnetic media, etc. , will be allowed only with a written permission from Al-Qadisiyah Journal of Humanities scinces (QJHS), University of Al-Qadisiyah.
3. Al-Qadisiyah Journal of Humanities scinces (QJHS) , University of Al-Qadisiyah, the Editors and the Advisory International Editorial Board make every effort to ensure that no wrong or misleading data, opinions or statements be published in the journal. In any way, the contents of the articles and advertisements published in the journal Al-Qadisiyah Journal of Humanities scinces (QJHS), University of Al-Qadisiyah are sole and exclusive responsibility of their respective authors and advertisers.